piątek, 18 września 2009

Czas przeszły - prawie dokonany

Pewnego dnia jadąc samochodem na terenie województwa lubelskiego przejeżdżałem przez wieś Witoroż. I co zobaczyłem - chatkę krytą strzechą. Może niektórzy nie pamiętają takich chat, ale ja pamiętam. W przeszłości takich chatek na wsiach było wiele, ale dzisiaj......, najczęściej kryte eternitem, albo dachówką.

Praktycznie takie chatki można spotkać w skansenach,
ale to nie to samo co chatka spotkana na wsi.

Tym razem miałem szczęście.
Pewnie jeszcze gdzieś w Polsce można spotkać takie cudo.


Ja z aparatem szukałem i szukałem, aż wreszcie znalazłem.

Nie wiadomo jak długo ta chatka jeszcze postoi.
Dach już powoli sypie się. Ale jeszcze stoi i została zatrzymana w moim kadrze.


Tak kiedyś wyglądały obejścia gospodarskie, ale..........

to już kolejny element krajobrazu, który trzeba będzie pożegnać.

Niestety - przed cywilizacją nie ma ucieczki, a szkoda - przynajmniej ja tak sądzę.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Przemierzasz górską okolicę,
na chwilę przystaniesz jak wędrowiec
patrzysz w górę, to na boki
wzrok swój kierujesz na piękno które widzisz wokół

czujesz zapach dymu w oknach światła świecą
w ogniu drwa trzaskają dają
ciepło przyjazny uśmiech z dobrym słowem
czas pogania! każe ruszać tobie w dalszą drogę.